Dag 7 Russell - Reisverslag uit Mangawhai, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 7 Russell - Reisverslag uit Mangawhai, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 7 Russell

Door: Jos

16 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Mangawhai

Dinsdag 15 maart 2016, dag 7.
Vandaag afscheid van Kahoe met zijn eigen stadion in de tuin van de gastheer met de Italiaanse vlag en de vlag van Inter Milan en van onze gezellige medegasten. Voelde me een een luxe backpacker die etend van een pizza, door de gastheer gebakken, met de andere gasten de reiservaringen uitwisselt.
Van Kahoe naar ons volgend verblijf is circa 200 km, een goede 4 uur rijden, dus tijd voor een stop onderweg. Naar Paiha gereden en daar de pont naar Russell genomen. Russell is een van de eerste plaatsen waar Captain Cook aan land kwam. Heeft zich ontwikkelt tot een haven voor walvisvaarders met het daarbij behorend lichtzinnig vermaak. Nu is Russell alleen nog een toeristische trekpleister met leuke restaurantjes aan het water. Daar geluncht, heerlijke vis chowder voor mij en inktvisringen voor Claire. In Russell staat ee oud kerkje en het gebedenboek was in twee talen, het Maori en Engels. Ook op de begraafplaats tref je gedenkstenen in het Maori aan, heel bijzonder.
Ons onderkomen voor één nacht had een schitterend uitzicht en was knus.
PS van Claire: op weg naar Mangawhai kwamen we langs het plaatsje Kawakawa, waar wij nog nooooit van gehoord hadden maar dat claimt de beroemdste openbare wc ter wereld te hebben. Wat blijkt: deze wc is ontworpen door een kunstenaar met de veelbetekenende naam Hundertwasser. Ik neem aan dat er niet hoeft te worden doorgetrokken. Verder is deze wc bekend door het feit dat één van de passanten besloot illegaal cannabis te zaaien bovenop het dak.. Zal wel een extra aroma geven bij het high worden.