Dag 10: Wat stinkt het hier! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 10: Wat stinkt het hier! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 10: Wat stinkt het hier!

20 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

In Otorohanga eerst het Kiwi House bezocht, drie kiwi’s en wat andere vogels; we hebben tenminste kiwi’s gezien in het donker, het zijn nachtdieren!
In Rotorua logeerden we in een 118 jaar oud, goed onderhouden, hotel in Engelse stijl. Rotorua is bekend om zijn heetwaterbronnen met zwavellucht. Zo nu en dan ruik je een vleug rotte eieren lucht. In het museum in het voormalige badhotel hebben we de tentoonstelling over de Maori’s bekeken en veel geleerd over de achtergronden en cultuur. Even overwogen in een Spa een warm bad te nemen, maar gezien de grote aantallen Chinezen en Koreanen daarvan afgezien. Langs het meer gelopen waar heetwaterbronnen in uitkomen en ook langs de oever hun water / stoom met zwavellucht omhoog laten komen.
Op advies van de receptioniste gegeten in de zogenaamde eatstreet, een overdekte straat met veel leuke restaurants en bars. Gegeten bij Atticus Finch, een aanrader die hetzelfde concept hanteert als Bo