Dag 18: naar het Zuider eiland - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 18: naar het Zuider eiland - Reisverslag uit Marahau, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 18: naar het Zuider eiland

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg

26 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Marahau

Na een ontbijt in ons appartement om het teveel aan kilo’s bagage te verkleinen, zijn we naar het vliegveld gereden en hebben onze goede huurauto in goede staat achtergelaten. In totaal hebben we op het Noorder eiland 2144 km gereden. Het Noorder eiland is ons goed bevallen. Uitschieter voor mij was de Tongariro Alpine Crossing (19,4 km in 7,5 uur), de vriendelijke en behulpzame mensen. Voor Claire waren de uitschieters het hele reservaat rond Mount Tongariro en Mount Ruapehu, het Whirinaki Rainforest en inderdaad ook de zachtaardige op de natuur gerichte mensen.
Na een comfortabele vlucht zijn we in Nelson op het Zuider eiland aangekomen. Huurauto is een Toyota Aurion, een grote sedan.
Weg naar de Ocean View Chalets in Maharau, aan de rand van het Abel Tasman reservaat, was lang en vol bochten. Prachtig uitzicht op de Tasman bay en genoten van de vele vogels, die hier opvallend talrijker zijn dan op het Noorder eiland.

  • 26 Maart 2016 - 20:12

    Jeannette:

    Lieve mensen,
    wat een avonturen allemaal. Ik volg jullie reis met belangstelling (soms wel een paar dagen van jullie op 1 dag van mij, moet ik toegeven) en ik erken: ik had geen idee bij Nieuw Zeeland, maar het gaat wel leven nu door al jullie levendige verslagen. Ik krijg zelfs zin om ook eens die la nge reis te maken.
    Heb het goed op het Zuider Eiland,
    Jeannette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 9943

Voorgaande reizen:

25 Mei 2016 - 28 Juni 2016

Japan en Hawaï

09 Maart 2016 - 12 April 2016

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: