Dag 3: Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 3: Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 3: Nagasaki

Door: Jos

30 Mei 2016 | Japan, Nagasaki

Na het ontbijt, een combinatie van Japans (je moet toch lokaal eten) en westers, rugzak op en naar het station lopen en met de metro naar een ander station, shin-Osaka, voor de Shinkansen naar eerst Hakata. We beginnen rustig met vertrek om 11:59 uur. Wij hebben een railpass voor eerste klas en gereserveerde en luxe stoelen. Voor het vertrek wat sushi gehaald voor in de trein.
In Hakata overstappen op een expres trein naar Nagasaki, aankomst 16:50 uur.
Tegen een uur of zes de stad in, eerst Glover garden voor een mooi uitzicht over Nagasaki, maar gesloten. Door straten met oud-Hollandse huizen, en wijkje met vlak bij elkaar een Chinese tempel, een Japanse tempel en een katholieke kerk, naar Dejima gelopen, ook al gesloten; toch leuke wandeling. Daarna naar de Chinese wijk die niet groter is dan de Chinese wijk in Den Haag. Doorgelopen naar Shianbashi, de uitgaanswijk, waar we rond acht uur in een restaurant uiteraard Japans zijn gaan eten. Wel schoenen uit! Hebben onder andere spiesjes met hart, kontjes en levertjes van de kip gegeten; wel flesje Sake erbij, om volgens Claire de engigheid weg te spoelen.
Met raam open slapen is er weer niet bij, veel verkeerslawaai.