Dag 9: Achtervolging - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 9: Achtervolging - Reisverslag uit Hiroshima, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 9: Achtervolging

Door: Jos

04 Juni 2016 | Japan, Hiroshima

Dit keer een ontbijtbuffet en we namen een combinatie van westers en Japans.
Met de trein en pont naar Miyajima, een klein eiland met een beroemde tempel, die op de UNESCO werelderfgoedlijst staat en een daarbij behorende poort. De poort staat in het zeewater en bij hoog water lijkt het of de tempel drijft. Wij hebben op het eiland een paar uur rondgekeken, was leuk om te doen. Mooie tempels, pagode, interessant museum, leuke winkeltjes.
Terug in Hiroshima hebben we de andere stadsrondrit gemaakt tot we bij het museum voor contempary art zijn uitgestapt en door het park en de skyway (roltrappen vanaf de berg) langzaam zijn teruggelopen. Kijkend op onze plattegrond werden we geholpen door een fietser, die ons later weer opzocht om ons de goede straat te wijzen.
Op zoek naar een leuk restaurant zagen we een groep kantoorlieden lopen en die hebben we achtervolgd totdat ze een restaurant binnen gingen. Wij ook naar binnen en hebben daar genoten van een soort private dining, vanzelfsprekend met onze schoenen uit. Eten was heerlijk. Tot dan hadden we nog niet zo duur gegeten; het eten vinden wij tot nu toe nog niet duur in vergelijking met Nederland.
Door het uitgaansgebied terug naar het hotel gelopen. Nachtclubs of iets dergelijks zijn niet echt openbaar. We zijn tweemaal een bord tegengekomen met pasfoto’s van aantrekkelijke dames waaruit we begrepen dat zij voor het vermaak van mannen konden zorgen. Welk vermaak werd ons niet duidelijk.

• 07 Juni 2016 - 19:33

Laurence: