Dag 13: Tangariro Alpine Crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 13: Tangariro Alpine Crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 13: Tangariro Alpine Crossing

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg

22 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Na enige aarzeling, heb ik wel voldoende conditie, heeft Claire me toch naar het startpunt van een 19,4 km lange tocht langs de vulkanen gebracht en is een stuk meegelopen tot het stijl werd. De Tongariro Alpine Crossing voert langs meerdere vulkanen en start op 1100 meter, gaat naar 1900 meter en daalt af naar 700 meter. Voor het overzicht van stijgen en dalen en de route verwijs ik naar de foto van de folder. De tocht duurt 6 – 8 uur. Er zitten pittige stukken stijgen en dalen in, maar wat recht lijkt, bestaat ook uit trappen en af- en overstapjes. Het ergste was de afdaling van de Red Crater, die bestond uit grof zand met losse stenen en was erg stijl, één grote glijpartij. Aan het eind werd het zwaar, dacht je dat je nog “maar” drie kwartier te gaan had, maar leidde door een eindeloos bos, trapjes op en trapjes af.
Bij de kraters was het bewolkt, regende het en waaide het hard. Daarom ook geen vergezichten.
Aan het eind kwam Claire me tegemoet en heeft mij heerlijk gemasseerd.
De crossing is de belangrijkste eendaagse route in Nieuw Zeeland en was heel leuk om te doen, was vermoeiend en leverde behoorlijke spierpijn op.
PS van Claire: gedurende de 5 kilometer, die ik heb meegelopen, viel mij vooral de heilzame zuivere lucht en stilte op. Herkenbaar voor iedereen die van wandelen in de bergen houdt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Maart 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 9963

Voorgaande reizen:

25 Mei 2016 - 28 Juni 2016

Japan en Hawaï

09 Maart 2016 - 12 April 2016

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: