Dag 19: Abel Tasman National Parc - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 19: Abel Tasman National Parc - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 19: Abel Tasman National Parc

Door: Jos en Claire

28 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Vrolijk Pasen! Om 9.20 vanuit Kaiteriteri vertrokken om per katamaran motorboot van Wilson’s langs de hele kust van het Abel Tasman National Parc te varen tot aan Totaranui en weer terug tot Medlands Beach. Onderweg de mooie kustlijn met goudkleurige stranden gezien alsook Adele’s island, een fokreservaat voor zeehonden. Deze laatste lagen lekker te zonnen op de rotsen. Op Medland’s Beach zijn we om 12.15 uur uitgestapt om vervolgens een wandeling door het bos te maken van 11,4 km naar Anchorage Bay: de eerste helft dan weer stijl naar boven, dan weer stijl naar beneden, de tweede helft langs de kust maar wel de langere hoogtij route. Laagtijroute zou 4 km korter zijn geweest omdat we dan door het lage water hadden kunnen lopen. Onderweg mooie stromingen overgestoken, onder andere met een wiebelige swinging bridge. In het bos voortdurend toegezongen door grappige vogels. 15.40 uur waren we op het strand van Anchorage Bay, waar we meteen het water in zijn gedoken om af te koelen. Om 17.30 uur kwam de laatste boot van die dag ons weer ophalen. Aangekomen in Kaiteriteri hoorden we ineens de sirene hard luiden, een teken voor iedereen dat er óf een aardbeving is óf ergens brand is uitgebroken. Voor de zekerheid nog even naar zee gekeken of er niet een tsunami op ons afkwam. Jos zocht vooral naar zijn fototoestel om toch eventueel die tsunami te kunnen filmen(???!!!!) Gelukkig bleek het alleen een brandsignaal te zijn. Brand was snel onder controle. ’s Avonds hebben we op ons balkonnetje crackers met kaas, worst, olijfjes, pesto enz gegeten met de heerlijke Iced Wine van Brodie Estate bij een mooie zonsondergang. Vroeg naar bed met zere pootjes, in slaap gezongen door de prachtig vogelgezang.