De doosjescultuur - Reisverslag uit Kurokawa, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu De doosjescultuur - Reisverslag uit Kurokawa, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

De doosjescultuur

Door: Claire

30 Mei 2016 | Japan, Kurokawa

Oog en aandacht voor detail is in de Japanse cultuur al herkenbaar in de manier waarop alles verpakt en uitgestald wordt. Al kun je de karakters misschien niet lezen in de beschrijving van ingrediënten, je wordt makkelijk verleid door de prachtige doosjes, doosjes in doosjes, strikjes, tasjes, tasjes in tasjes en doosjes in tasjes waar in dit land zelfs één koekje of cakeje gepresenteerd wordt. Begrijp me niet verkeerd: misschien schrik je van het feit dat bijvoorbeeld het cakeje (op zich ook al een kunstwerk om te zien) een knalgroene kleur heeft, te associëren met de smaak van spinazie, maar wie doorzet en voorzichtig een hapje neemt zal verblijd worden door de delicate smaak van groene thee, die nog een tijdje doordanst op je smaakpapillen.
Elke ochtend en avond wordt in onze hotelkamer in Japanse stijl een ontbijt/diner geserveerd dat in onze ogen Michelinster-waardig is. En dat ligt wederom niet alleen aan de verrukkelijke verrassende smaken (soms hebben we werkelijk geen idee wát we eten), maar zeker ook aan de streling van onze ogen. Het zijn schilderijtjes: kijk naar de foto’s en oordeel zelf.

• 30 Mei 2016 - 19:59

Mark:

Ziet er inderdaad erg goed uit! Hopelijk smaakt het net zo goed als het eruit ziet...eet smakelijk