Dag 19: Nikko - Reisverslag uit Nikko, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 19: Nikko - Reisverslag uit Nikko, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 19: Nikko

Door: Jos

15 Juni 2016 | Japan, Nikko

Op weg naar Nikko. Nikko is een niet bijzonder stadje dat wel vaak door toeristen wordt bezocht omdat er twee mooie shrines (graven) van Shoguns zijn. Bij elk graf hoort een tempel met veel bijgebouwen. Er zijn zowel Boeddhistische als Shintotempels. Bij deze tempels zijn er weer andere tempels gebouwd, hetgeen het een interessante plek voor toeristen is, die vanuit Tokio meer dan twee uur moeten reizen om daar te komen. Het was inderdaad de moeite waard. Ook als je zoals wij al veel tempels hebt gezien, is het zeker de moeite waard. We hebben er drie uur rondgelopen.
Vanzelfsprekend is en wordt er gerestaureerd. Een grote tempel wordt nu onder handen genomen. Men heeft er een tijdelijk gebouw omheen gezet, zowel voordelig voor de restaurateurs als voor de bezoekers. Je krijgt nu een indruk van de grootte en zwaarte van de balken die gebruikt zijn en de complexiteit van het gebouw.
Voorafgaand aan de terugreis hebben we in Nikko gegeten.