Dag 15: verwennen - Reisverslag uit Takayama, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu Dag 15: verwennen - Reisverslag uit Takayama, Japan van SfinxenMingopreis - WaarBenJij.nu

Dag 15: verwennen

Door: Jos

09 Juni 2016 | Japan, Takayama

Voor het ontbijt niet douchen op de kamer, maar de onsen in (daar wel eerst douchen). Wat opviel was dat het water niet zo warm was als gebruikelijk, of zijn we er al aan gewend?
Gekleed in een Yukata van een heerlijk en uitgebreid Japans ontbijt met weer een menukaart genoten.
Na het ontbijt zijn we naar twee ochtendmarktjes gelopen waar ze voornamelijk etenswaren en wat souvenirs verkopen. Sommige waren liggen klaar om te proeven. Meestal zijn het boerenvrouwen die waar van hun eigen tuin te koop aanbieden, hebben we de indruk. Geen grote en overvolle groente- en bloemenkramen zoals wij die kennen.
Daarna zijn we de Higashiyama wandeling gaan maken, een wandeling van 5,5 km die je langs veel tempels aan de rand van Takayama of net daarbuiten voert. De wandeling eindigt door het Shiroyama Park. De naam yama zegt het al, het is een “berg” met veel hoge dennenbomen. Was een heerlijke wandeling bij mooi weer.
Voor de lunch hebben we in een restaurantje Bapao gekocht: gestoomde broodjes. Ieder heeft een broodje gevuld met zoete zwarte sesampasta en één gevuld met Hida rundvlees en zo te proeven ook uitjes gegeten; was veel. Het broodje met rundvlees is een specialiteit van Takayama en erg lekker.
Terug naar de hotelkamer om even bij te komen. Onze dame in Kimono kwam ons weer nieuwe sokken en schrobdoekje brengen, gevolgd door een kop Japanse groene thee.
Om vijf uur weer naar de sake brouwerij om te proeven.
Vanavond geen diner maar sushi, ruim voldoende en elke sushi was met zorg klaargemaakt door de chef. Wij konden zijn handelingen volgen.
Om negen uur hebben we een massage gehad, ik een drukpuntmassage van benen en rug en Claire één van voeten, onderbenen, hals en hoofd. Geef mij maar een normale massage, niet dat het pijnlijk was, maar was niet echt ontspannend!